חוטב העצים נכנס אל היער.
הוא חיפש את העץ המושלם אשר יביא לו פרנסה טובה מבלי להזיק ליער.
כשמצא חוטב העצים את העץ וניגש למשימת הכריתה, לפתע ראה מולו חיה חדשה. הביט בה בפליאה וחשב לעצמו: “איזו חיה משונה”.
החיה הביטה בו חזרה ואמרה לו: “היי, אתה חושב שאני חיה משונה?”
החוטב המופתע הרהר בינו לבינו: “חיה משונה שגם מדברת…?”
מייד שמע את החיה: “אז אתה לא רק חושב שאני חיה משונה, אתה גם מופתע שאני מדברת?”
חוטב העצים ההמום חשב לעצמו: “חיה משונה, מדברת וקוראת מחשבות!!!”
“אני אתפוס את החיה ואצא איתה אל השוק. ארוויח הרבה יותר אם אתן לה לקרוא מחשבות של העוברים ושבים”.
מייד שמע את החיה: “אהא! עכשיו אתה חושב לתפוס אותי ולעשות עליי כסף בשוק?!?”
חוטב העצים היה פשוט מאושר מהרעיון , הניח את הגרזן והחל לרדוף אחרי החיה.
אבל בכל פעם שניסה לתפוס אותה, היא התחמקה ממנו.
היא תמיד ניחשה מהיכן ינסה להגיע אליה. היא תמיד קראה את המחשבות שלו.
וכך עברו שעות ארוכות. החושך החל לרדת וחוטב העצים החל להתייאש. הוא לעולם לא יצליח לתפוס את החיה. היא תמיד צעד אחד לפניו.
הוא פנה חזרה אל העץ שמצא, ואל הגרזן. כדי לחטוב לפחות עץ אחד ולהרויח את לחם יומו.
בשנייה שהתמקד במשימה והניף את הגרזן, להב הגרזן עפה וחתכה את החיה לשניים.
בנקודה הזו בסיפור, עצר מאסטר הזן ושאל אותנו: “מה היתה החיה הזו?”
החיה הזו משולה למיינד שלנו.
למחשבות ולרעיונות שיש לנו ואשר לוקחים אותנו אל עולם דמיוני שאין באפשרותנו לממש.
“ומה הוא הלהב אשר חותך את המיינד לשניים?” המשיך המאסטר.
הלהב הוא המיינדפולנס.
כאשר אנחנו ממוקדים בעשייה שלנו, כאשר אנחנו מאה אחוז במה שאנחנו עושים ברגע זה ואנחנו נותנים את המאה אחוז שלנו בכאן ועכשיו, אנחנו קורעים לשניים כל אשלייה.
כדי שנוכל לחיות במיינדפולנס, עלינו להסיר את מה שמוציא אותנו ממיקוד וגורם לנו לנדוד עם המחשבות המשלות ובכלל זה עלינו להמיס תבניות אשר גוזלות מאיתנו את החופש והספונטניות.
אחד התרגולים הוא הישיבה השקטה שרבים קוראים לה- מדיטציה.
בזמן שאנחנו יושבים בשקט, משאירים לרגע את הדאגות ואת משימות היום, אנחנו מפנים מקום וזמן לדברים לצוף ולעלות.
ישיבה שקטה איננה בהכרח ישיבה ללא מחשבות אלא ישיבה אשר בה אנחנו מפנים מקום למחשבות עמוקות להגיע וכך להיווכח בתבניות שיש לנו, אשר מגבילות אותנו.
השלב הבא יהיה להתנקות מתבניות ולהפוך להיות חופשיים מתבניות ולהפסיק להיות תלויים בדברים חיצוניים.